Tuesday, February 9, 2010

TAUHU SUMBAT DAN KARIPAP UNTUK TV3 LAGI

Dah siap dah... Lega... Penat tau buat sorang-sorang semua ni... Nasib baik tak banyak dia mintak hari ini... Pembantu yang kata nak tolong tu balik kampung lagi... Tapi yang pasti aku dah siapkan sebelum pukul 3ptg tadi. Entah aku pun tak tanya untuk jamun apa ptg ni kat TV3 tu... Rasanya meeting untuk staf kot...


Kuah untuk tauhu sumbat tu... Sedap pulak aku buat heeee... Perasan kejap.. Bawang merah, bawang putih, udang kering, cili kering, sos, kacang tanah dan adalah beberapa bahan lagi aku bubuh...



Karipap menu utama, memang tak ketinggalan... Hari ini dia tak mintak banyak.. 50biji je... Biasa kalau untuk orang buat majlis kawin paling banyak 1000biji. Lepas aku pergi hantar kuih ni di pejabat D Selera, aku terus pergi kelas Al Quraan... Masa di kelas mengantuk sangat-sangat... Bila dah stop buat kerja macam nilah, datanglah penat dan mengantuk... Oleh kerana aku dah letih sangat... Balik je dari kelas aku membongkang sampai pukul 6.00ptg... Zzzzzzzz.... Ya allah aku belum solat asar lagi ni.... Macam nilah rutin hidup aku hari-hari... Terkejar-kejar... Kain sebakul tak lipat lagi... Nasib baik hari ni jiran aku tolong ambik anak-anak balik dari sekolah... Baju anak tak gosok lagi.... Malam ni nak siapkan baju orang sebelum balik kampung... Penatnyaaaaaaa!

5 comments:

Mama Miraki said...

mesti sedap tahu sumabt dan karipap ni...tu pasal diaorang selalu order kan....

Teman Setia Anis said...

Agaknyalah kot.... Nak puji diri sendiri nanti ada pulak org kata masuk bakul angkat sendiri... Nanti senang2 buatlah kat rumah tauhu sumbat tu tu... Buat kuah tu jgn lupa letak kicap dgn air asam jawa dan gula... gula melaka ya...

SeNDuDuK PuTiH said...

Kalau tgk drp rupa karipap tu mmg seeedap tuu...
Karipap mmg my favorite kuih...
Sejak kecik2 mmg minat karipap nih...
Kalau dpt order selalu tu maknenyer mmg sedap rase inti & kegaringan kulitnya... nyam nyam..

Teman Setia Anis said...

Eh... Senduduk putih pun ada... Rajin-rajin ziarah blog kawan ya... Komen-komenlah apa yg patut...

SeNDuDuK PuTiH said...

Hehehe ronda-ronda ziarah blog para sahabat so ternampak blog ni, so nak gak 'menjejak tapak' di sini.. hehehe...

Anyway sudi2kanlah & rajin2kanlah ziarah & komen2lah juga blog hamba..