Wednesday, February 17, 2010

NA O MEI, MAYANG MENGURAI DAN SUPERMAN

Heeee... Comel tak? Semalam seharian aku meronda satu K.L mencari kedai haiwan... Kebanyakannya kedai masih tutup cuti CNY. Best juga K.L lengang, jalan tak jem... Cari kat Lebuh Pudu pun tak berapa ada... Akhirnya aku temuie Na O Me, Mayang Mengurai dan Superman ni di Jln Seri Petaling. Nama ni anak-anak aku yang pilih. Yang putih tu Syahir punya, jantan. Yang tengah tu Si kakak Fiqa punya, betina. Dan yang muka macam tak basuh tu Irien punya, betina. D.R kata nak buat baka... Kandang dia dijangka siap petang ni... Nanti aku cuba tinjau keadaan rumah baru anak angkat aku ni... Tapi betullah orang kata.... Cakap dengan haiwan ni lebih baik dari bercakap dengan manusia... Manusia ni bila bercakap kadang-kadang tu menyakitkan hati... Kalau cakap dengan arnab ni dia dengar je apa yg kita cakap... Orang kata ya... Bukan aku kata... Tapi ada betulnya cakap orang tu... Tak percaya....? Percayalah.... Lepas ni korang semua beli apa-apa haiwan peliharaan, kalau ada masalah ko mengadulah kat dia... Gerenti dia simpan rahsia punya... Kalau mengadu masalah kat orang ni, silap hari bulan orang tu cerita kat orang lain pulak... Dah nama pun manusia...

2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

so cute.... I likee...teringat yg Cik O'k bela tu...comel je tp garang!

Teman Setia Anis said...

OH... Rabbit tu garang sebab dia nak mempertahankan dirinya yang sebenarnya lembut.... Sebab tu anak-anak aku suka... Garang tapi manja...