Sunday, February 21, 2010

HARI INI JALAN-JALAN TAK CUKUP KERJA...

Hari ini pun makan cendol lagi... Cuaca panas ni memang suka sangat nak minum cendol... Tapi cendol ni aku minum di Seri Nanding di Bt 14 Hulu Langat.... Rm 1.20 je semangkuk... Yang aku suka sangat ke gerai ni sebab ada 2benda kat bawah ni...

Laksa utara....... Nama gerai ni Gerai Johan, yang terletak di Seri Nanding Hulu Langat. Harga sepingan rm2.50 tak mahalkan... Memang sedap... Biasanya di gerai ni ramai pengunjung yang datang ke situ kebanyakannya orang balik dari mandi- manda di Sungai Congkak, Sungai Gabai dan kolam air panas sekitar Hulu Langat ni...


Kakak memilih sup utara hari ini... Aku kalau datang ke sini selalu binggung untuk membuat pilihhan... Laksa sedap dan bihun sup dia pun sedap... Makan dua-dua jelah... Orang tengok agaknya dia kat apa ya... '' Eh... Tak padan kecik ya org tu... Kuatnya makan.." Agaknyalah..... Janji aku puas hati... Bihun sup rm3.00...

Sempat lagi aku snep gambar rumah orang terkaya di Hulu Langat ni... Nak tau rumah siapa ni? Inilah rumah Bos Besar Naza Ria tu.... Bangganya aku, ada juga orang melayu kita yang berjaya dalam perniagaan.... Nak tahu... Dah berapa kali rumah ni kena pecah masuk oleh pencuri... Entah apa yang pencuri tu dapat dalam rumah ni... Biasanya orang kaya ni mana ada simpan duit banyak-banyak di rumah... Agaknya pencuri tu curi lesung batu kot...

Apek jual rebbit ni bercerita bukan main lagi... Nak suruh sangat kita orang ni beli... "Encik ah... Ini lebet ah, wa sendiri bela... Lu beli K.L punya tempat banyak mahal ho... Ini baka Mongolia punya.... Wa sudah kasi halga mulah ho... Wa kasi lu flee lagi itu makan lebbet..' Macam tulah dia bercerita... Tapi aku suka pulak dengar dia bercerita... Aruana dengan Ekuana tu aku memang selalu ziarah dia... Macam kenal aku pulak... Tengoklah tu posing bukan main lagi...

No comments: