Sunday, January 24, 2010

APA AKU MASAK HARI INI. JOM TENGOK

Ubi kayu ni ambik kat kebun kat bawah. Selalu aku tengok ubi putih, tapi hari ini aku tengok ubi kuning, tapi lembut dan sedap.. Cecah sambal tumis atau ikan masin.. Teringat zaman dulu-dulu bila banjir. Ubi busuk buat tiwol.. Hanya orang Jawa je tau makanan ni...

Ini ayam masak merah kegemaran anak aku yang sulong... Mesti dia makan banyak tengah hari ni...

Sayur pucuk paku masak lemak ni kegemaran DR aku.... Dia suka kuah tu biar banyak... Makan dgn nasi dibanjiri kuah gitu...

Pajeri nenas ni tak cukup bahan.. Aku lupalah nak letak udang kering.... Tapi sedap gak.. Cili merah pun dah tak ada stok dalam peti ais... Makan jelah apa yang ada ya...
Kepala dah pening-pening lalat. Cuaca tak menentu di sini.. Ramai orang mengadu sakit kepala dan batuk,selesema... Hari ni Am jadi pembantu aku tukang antar anak aku ge sekolah.. Boleh diharap juga adik aku yang seorang ni...

No comments: