Sunday, January 15, 2012

Sale yang aku nanti-nantikan 1thn sekali di Tmn Shamelin Perkasa Cheras.



Semalam masa aku pergi jalan2 di sekitar Cheras ni...  Aku tersinggah di kedai 1thn sekali dia buat jualan dari gudang..  Banyak barang2 jenama yg dia org jual di situ..   Malaslah aku nak menyebutnya jenama apa...  Tapi banyaklah beg2 berjenama,  kasut2 berjenama dan mcm2 lagi...

Tapi dari hasil aku singgah di kedai tu inilah hasilnya.... 


Heee...  Kesiannya anak dara aku ni...  Beria2 dia mengayakan skirt barunya yg baru dibeli...  Alih2 juru gambar amator ni x reti tengok sekeliling..  Korang nampak x apa yg ada kt belakang dia tu...  Mcm cinderela jea anak dara aku ni..  Mcm manalah anak dara aku ni menyapu...  Boleh plk dia letak penyapu kt situ....  Sebenarnya dia dah teruja sgt sebab dapat skirt idaman dia selama ni...  Kejap2 menari ala2 Kajol..  Pening sekejap aku tengok...  Lepas tu tak reti2 ke nak tukar kain tu..  Tengah kemaruk le tu..  Teringat pulak masa aku kecik2...  Serupa jugak mcm aku suka bergaya bila abah belikan baju baru..




Ni pulak aku belikan untuk mak ku yg tersayang...  Hari tu dia teringin nak pakai baju mcm ni...  So apalah salahnya kalau aku cuba mengkabulkan hasrat hatinya itu...  Harap mak suka..  Kalau aku cerita harga,  mesti korang x percaya..  Cuba korang teka..



Yang ni pulak aku punyaaa...  Bukan nak riyak ya..  Tapi nak menunjuk2...  haaa..  Apa bezanya?  Tapi dah beli2 untuk dia org ni,  aku pun nak juga...  Dah namanya pun sale..  Belilah juga walaupun dalam kata nak save bujet...  Bukan senang nak dapat harga murah mcm ni..  Terhabiskan duit yg sikit tu kejap...  Heee..  Mesti ada yg herankan...  Tukang jahit pun beli baju jugak ke?  Jangan korang x percaya...  Sebenarnya tukang jahit ni baju sendiri pun belum tentu dia org yg jahit tau...  Hak...  Hak...  Hak...  
Tapi sesekali dua jelah aku membelinya...  Kenapa aku suka sangat nak beli baju ni?  1.  Sebab warnanya aku suka, walaupun DR kata lawa lagi yg hijau.  2.  Sebab labuci dia...   Saya suka...  Saya suka...  Ambik lagu dari Mei cerita upin ipin...  3.  Sebab harganya berpatutan...  4.  Rasa selesa dan nampak faminin...  Perasannnn....  Tahu jelah  bila mata aku ni dah berkunang2 nak sangat membelinya...  Lagi pun aku tak mintak duit org lain punkan...  Tak tahulah...  Prinsip aku dari dulu memang susah nak mintak2 duit dari DR....  Tak tahu kenapa..  Aku lebih suka guna duit dari hasil titik peluh aku sendiri..  Bukan nak cakap DR aku tu kedekut ya...  Tapi aku memang tak suka mintak2 kalau dia tak bagi..  Puas hati bila beli dengan duit sendiri..  Tapi kalau DR nak belikan apa salahnya...  Dialu-alukan...  heaaakk..
Tapi rasanya aku puas dapat beli semua2 ni... 
 Suka sangat2...

3 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Memang cantik skirt kembang si Kakak tu... Si Ain pun gilakan skirt, semua jeans yg aku belikan dia tak nak pakai. Mmg tgh trend kot bebudak skrg suka skirt.

Wah.. Kak Long aku mesti sgt anggun dgn baju kelabu tu. Moga makin tua makin anggun.

Teman Setia Anis said...

Cik sam bukan warna kelabulah... Putih tu... Cik biar betul ni... Rabun warna kot... Haaa... Gurau jea.. Baju berlabuci lagi.... Biarlah mak merasa sesekali baju mcm tu... Asik baju kurung jea dia pakai..

Kain skirt tu trend Najwa Latifkan... Tu yg beria2 dia nak belinya... Dia jarang2 mintak barang... Selalunya dia menerima seadanya.. Tapi bila dia menyuarakan keinginannya kesian plk... Tu yg belikan sekali untuk dia..

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Oooo putih eh? Wakakaka... mata aku dah kelabu.