Sunday, January 8, 2012

Orang minyak menggangu ketenteraman penduduk Kampung Laksmana Batu Caves.




Sekadar gambar hiasan



Hari ni kecoh kt tv 9 dok cerita kemunculan orang minyak.. Jadi tulisan pun kena hitam mcm org minyak juga...  Dalam aku menghantarkan komen di fb,  nak tergelak besar aku bila bersembang dgn seorang adik ni  (Ahmad Bazli Amin)...  Cerita pasal orang minyak nilah...  Petua dia bagi,  katanya orang minyak takut dengan penyapu lidi...  So lepas ni siapa ada anak dara kena stend buy satu batang penyapu lidi setiap seorang..  Tu katanya ya..  Dia dapat petua ni pun dari datuknya..

Masa zaman kanak2 aku dulu..  Bila kecoh pasal cerita orang minyak jea muncul,  mulalah aku x dapat lelapkan mata...  Berkepitlah dgn mak bila time tido...  Time tu abah kerja memanjang kt Singapor...  Cari rezeki tempat orang..

Asal nak tido jea mesti aku pandang tingkap dengan pintu..  Kot2 ada orang minyak menyelusup masuk ikut tingkap..  Ni terlebih tengok cerita2 kt tv..  Nilah jadinya...  

Mintak2 dijauhkanlah...  Walaupun aku ni mak dara,  tapi aku punya anak dara sunti...  Risau jugalah bila terdengar cerita2 macam ni. Dalam zaman dunia yang serba canggih ni pun masih ada lagi manusia yg mengamalkan ilmu hitam..  Dia ingat dia boleh kebal selama2nya ke?  Akal pendek betulah...  Kalau dunia ni kiamat ko pun x selamat kt muka bumi ni lagi le woiii..  Marah nampak?  Dulu aku ingat cerita ni dongeng semata2,  rupa2nya memang ada ya..  Isss...issss...cuk...cuk..cukk..  Sambil memuncungkan mulut ni...

Harap2nya orang yg buat kerja2 kurafat ni kembalilah ke pangkal jalan..  Semenatara pintu taubat masih terbuka..
Entah esok,  entah lusa...  Kita mati,  biarlah mati dlm iman..  Magerib pun dah menjelma..  Nak tutup tingkap sebelum mlm menjelma..  Duk tinggi2 tingkat 8 pun seram gak klu tingkap terbuka luas ni..  Berwaspada..  
Hanya berserah pada allah subhanawatalla saja.  Dan padanya tempat kita berlindung dari segala kejahatan dan kemungkaran..


...Sekian...





4 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Biar betul... Harap2 jgn la merebak sampai ke JB plak.. ngeri plak aku klu Cik IRP ko takde kat rumah.

Teman Setia Anis said...

Tulah... Kecoh jap cerita pasal org minyak ni... Plk tu kt Batu Caves tempat sedara mara tinggal.. Ingatkan dah tinggal cerita kt tv jea... Dlm dunia nyata sekarang ni pun masih ada ya..

Mat Som Sadona said...

Gambar wanita dlm gambar tu macam suka je dgn orang minyak

Teman Setia Anis said...

Haaa... Kesitu plk cik som ni...