Saturday, November 7, 2009

Lorong Belakang Jln Tuanku Abdul Rahman

Meja rehal ni, kalau beli satu Rm45. Sebab anis nak beli untuk surau dalam 10pcs,tuan kedai bagi harga Rm28. Kesian budak-budak nak mengaji tak ada meja. Surau dapat sponser gunalah duit tu untuk sebaik-baiknya.

Bagi wanita inilah syurga dunia. Mak oi! Sesiapa masuk ke lorong ni pasti balik tak dengan tangan kosong. Kain ni cantik-cantik. Rm15 sepasang. Rambang mata... Kakak ni nak borong banyak katanya.

Malam tadi jalan, pagi ni jalan tak penat ke Syahir. Duduk dengan cik am kat rumah tak nak.. Nak ikut jugak. Kan dah sakit kaki tu.

MALAM SABTU DI K.L DOWN TOWN CHERAS.

Oge ni rakan meniaga. Sesiapa kalau nak repar jam boleh jumpa dia di K.L Down Town ni. Harga berpatutan..

Dulu kain sarung dibuat kain, tapi yang ini kain sarung dibuat seluar.

Syahir cukup minat koleksi Ben 10. Macam-macam ada kt sini tapi tak boleh nak tunjuk semua. Kalau rajin datanglah ke sini ya.
Buat tatapan untie MM ni yang dapat anis kongsikan sebahagian dari kolesi peribadi anis ya... Malu nak tunjuk semua.. Rumah anis ni kecik je... Pokok pun tak hidup kalau tanam kat flat ni.. Jam tu hadiah dari suami tercinta.. Tak pernah beli sendiri pun. Kalau ada rakan-rakan yang berminat bolehlah husben bagi diskun. Sebenarnya banyak jam lagi yang kita ada tapi tak boleh tunjuk semua. Nak tengok sangat mesin jahitkan? Dengan ini tengoklah mesin jahit anis tu... Meja komputer tulah tempat anis berchating dengan kalian..

Hari ni banyak benda yang Temansetiaanis nak tunjuk...




Tuesday, November 3, 2009

Besarnya tanggungjawab kita sebagai hamba allah.

Semenjak dua menjak ni aku seperti pakar kaunseling pulak. Mendengar masaalah orang dan sedaya upaya untuk cuba membantu menyelesaikannya. Kadang-kadang aku punya masalah pun tak sempat aku nak fikirkan. Dijadikan cerita sampai kain yang orang hantar untuk dijahit pun aku tak buat lagi. Masaalahnya aku ada penyakit M.A.L.A.S. Seperti untie MM aku katakan. Tak taulah lepas raya ni macam nak tidur..... je. Al kisah aku sungguh simpati dengan nasib jiran aku yang paling rapat dengan aku yang ku anggap seperti adik sendiri telah jatuh sakit dan di tahan di wad di Hospital Kajang. Apa yang membuatkan aku tersentuh hati tu sehari sebelum dia di masukkan ke wad, dia sempat berkelah dengan aku di Tekala. Sebelum tu nampak dia beria-ia ajak aku pergi mandi air terjun. Macam orang kempunan tu. Tak sampai sebulan yang lalu dia telah mengalami kegugguran, dan hari ini dia dimasukkan di wad gara-gara masalah ususnya. Hampir-hampir dibedah. Yang kesiannya baby yang dia jaga tu nama dia Adam anak jiran betul-betul depan rumah aku tu pulak tak ada orang nak jaga. Aku nak tolong pun tak berani. Almaklum sajalah aku ni aktif keluar memanjang jemput dan antar anak sekolah. Oh ya lupa aku nak cakap nama jiran aku yang sakit tu Sarifah Zubaidah cian dia. Semalam masa aku tengok dia kat hospital dia dah mula ketawa dan buat kelakar, tak seperti hari masa mula-mula aku hantar ke kelinik tempoh hari. Kemarin pulak aku macam broker cari agensi untuk mengasuh si Adam yang tak tau apa-apa tu. Alah sian Adam. Dah 2 hari dia mula belajar duduk di taski tempat member aku. Mak ngah je yang boleh diharapkan di saat ini. Harap-harap Sarifah cepat sembuh dan dapat jaga Adam balik. Buat jiran sebelah kanan aku pulak ,Zura moga tabah menghadapi dugaan. Doa ku moga mak,abah,mak mertua dan suami Zura cepat sembuh. Tampa kalian di flat Block D ni siapalah tempat kak anis nak mengadu. Buat jiran ku Siti dan Mad Nor jangan susah hati bila Adam di taski. Mudah-mudahan mak ngah jaga adam dengan baik. Amin....