Saturday, April 6, 2013

Indahnya 23. 3. 2013..

Assalamualaikum...  Lamakan saya x bersiaran...  Hari ni saya cuba meluangkan waktu untuk membebel dan story mory apa yg terlintas jea kat fikiran saya ni ya..  Lamanya saya menyepi atas sebab kerja yg bertibun 2 sejak akhir2 ni...  Huuu  buat persiapan majlis adik saya yg  berlangsung baru2 ni...  Sebelum tu nak ucap tahniah buat adik saya Azham kerana dah naik taraf jadi suami...  Dan selamat dtg buat Fariza ke angota keluarga kami...  Dah dpt adik ipar perempuan..  Tinggal nak tunggu adik ipar lelaki lepas ni pulak...  Jutaan terima kasih kepada tetamu2 yg dtg dari jauh dan dekat demi untuk sama2 meraikan hari bahagia adik kesayangan saya tu..  Adik beradik abah yg 12 org tu alhamdulillah semuanya ada, kecuali aruwah Pak Ngah diwakilkan Hassan dan Mak Ngah, serta nenek walau dah uzur bersemangat juga dtg pg2 ke majlis...  Adik beradik emak yg 8org pun semuanya hadir , nenek belah emak yg bersemangat dtg sebelum2nya...  Juga sepupu2 yg sudi hadir ,  ramai rupanya sepupu2 saya ni bila dah berkumpul 2 keluarga emak dan abah...  Terutamanya Soleha, Iyat,  Jahit,  Farhan,  Nabila, Irfan yg rajin menolong sejak 2@3 hari sebelumnya...  Yg x sebut tu jgn kecil hati...  Nama kadang2 akk x ingat... Almaklumlah...  Kakak sepupunya dah nak menua ni,  ingatan pun mula lemah..  Terima kasih atas sumbangan, duit,  kuih-muih, tenanga yg dicurah dari saudara-mara, jiran tetangga,  besan2 mak, sahabat handai mak dan abah dan x lupa kepada penaja 2 utama,  Kak Yati dgn jambu dan cendol ala erranya,  Roslee Wata time,untuk hadiah lucky drow dan cenderahati untuk tetamu...  Abg Lim dgn sumbangan rahsianya.. 
Huh...  Banyak lagi sampai x tersebut... Terima kasih,  terima kasih..
 
 
Am yg mengimpikan perkahwinan ala2 artis...  X nak bersanding..




Time ni sayalah PA dlm semua sudut majlis adik ni... 
Cantik x gubahan pulut kuning yg saya gubah bersama Solehah dan K.Long Perak.





Jiran saya depan rumah pun sanggup dtg jauh2 untuk sama2 meraikan majlis adik ni..  Terima kasih Mad Nor dan org rumahnya CT... Dan anak2nya yg comel2 Adam dan Amna..



Model2 yg memperagakan pakain ciptaan saya..  Dari kanan Shima Iriena, Nurul Iza, Cikgu Amira (adik bongsu),  Erra Nur Amalina dan Shafiqa Irdina.




Terima kasih kak Long, Anim, Hisyam,  Zahara dan Isa Adib
...  Sampai juga ke kg Mak Lang ya...  Eh...  Mana pergi anak2 Anim yg lain...  X ajak makan sekali ke??




Ni aktiviti 2hari lepas tu...  Saya juga yg kena masak bubur sum-sum ni...  Adik beradik yg lain dah hilang masing2...  Yg tertinggal saya,  maka sayalah kena buatnya...  Agih2 satu kg...  Penat juga mengadunya..  Lama x makan sedap plk rasanya...  Nyam3....






Anak saudara baru...  Hafiz..  Lahir hari yg unik dlm org sibuk2 ke Melaka untuk majlis akad nikah...  1hb 3.2013.  Pkl 3.13 pg..  Berat 3.8kg.  Besok nak sambut hari lahir samalah sambut dgn hari ulg thn perkahwinan cik Amnya..




Aktiviti mlmnya...  Buka hadiah pengantinlah...



Bersama kak Long ku Yatie...  Berangan dan lepaskan tension lepas penat mengemas rumah mak...  Perasan diri jadi Aizad ...  Terukir di bintang...  Almaklum masa majlis hari tu x sempat bergambar bersama2...  pakai baju buruk pun jadilah...  Terasa mcm dlm anugerah Muzik pulak...  Ayisea...  Perasannnn...



Mak yg tengah tunggu jirannya lalu nak bagi Bubur sum-sum...  Hai mak...  Janji nak jumpa kat tepi parit ke...?




Wah...  Wah....  Wah...  Tengok, ada org tu terlebih rajin tolong cuci kereta saya plk...  Eh...  Lupa x bagi upah rupanya..  Abg Ipar saya Azman Marwan...  Yg bercita2 nak buka car wash...




Lupa plk...  Masa majlis perkahwinan Am tu anak dara saya yg dua org tu Khatam Al-Quraan...  Tahniah...  Jgn lupa teruskan membaca al-quraan untuk jadikan pedoman dlm kehidupan...




Pentas yg menjadi impian Am sebelum ni telah menjadi kenyataan..  Semoga perkahwinan ini akan berkekalan hingga ke hujung nyawa...  Walau hari itu telah berlalu...  Majlis itu masih segar dlm ingatan...  Seronok sgt2 dpt berkumpul dan bertemu dgn sahabat handai yg dah lama x jumpa..
Terima kasih semua...


2 comments:

Putri Cahaya / Putri NAJ said...

rasa macam artis je dapat peragakan baju rekaan sanisah juri..haha :D

Farizah Mohd Mostar said...

tq kak anis...byk membantu dlm menjayakan majlis am...tq jugak pada yg lain2...kenangan yg paling indah tahun nie..:)