Wednesday, March 3, 2010

LAWATAN DARI PADANG INDONESIA







Di pagi yang ceria, hari ini aku berada di sekolah tadika Kemas tempat Syahir bersekolah.. Hari ini sekolah mendapat kunjungan cikgu-cikgu dari sekolah di Padang Panjang Indonesia. Kami sempat beramah mesera dengan cikgu-cikgu dari seberang... Lorat pun dah bertukar... Rasa macam duduk di Indonesialah pulak... Tapi seronok juga.... Mereka menimba ilmu dan pengalaman di sini... Syahir melopong bila tengok cikgu-cikgu dari Indonesia itu menyanyi untuk murid-murid di tadika ini... Akhirnya perjumpaan 2jam itu banyak membawa keceriaan untuk anak-anak... Mak-mak pun tumpang happy... Kata MM minggu bergembirakan... Jadi aku gembiralah ni... O.k ketemu dilain waktu ya bu.... Kapan-kapan mampirlah lagi... Za le Ko..... (Jumpa lagi dalam bahasa arab)

7 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

aduh buk.. kok bagus sekali bisa ketemu mereka. Udah bilangin sama mereka yg kamu ada blog/FB? Kan bagus klu kamu bisa terus in touch sama mereka.

Ya.. minggu bergembira udah berhasil. Keren banget!

Teman Setia Anis said...

Waduh-waduh.. Rupanya ngak canggih lagi di sana... Bila ku tanya, Ibu-ibu adangak internet dan fb.... Masing-masing bilang nombor tlepon ya ada... Kalau nomor telepon waduh! Bilnya melambung si kalau mau nelepon gitu... Tapi oleh-olehnya satu kotak lagi dari Padang... Dia bilang keropok...

Tapi yang bikinen aku gembira itu, logo yang aku bikinin bakal di bawain ke Padang nanti... Itu logo sekolah yg ku ciptaain dengan si am dulu... Huk... kluek.... Lidah dah tergeliat...

Teman Setia Anis said...

Tapi ari ni aku jadi jurugambar tak bergaji... Bayangkanlah atas meja dekat 20 cemera digetel aku nak snep 1per 1. Nasib baik cemera sekarang ni dah canggih2. Tak payah nak letak kat mata. Boleh juling mata dibuatnya. Almaklumlah aku ni x suka enter frem jadi aku kenalah ambik gambar mereka semuua..

MSOM said...

wAH KALIAN ada tetamu dari jauh. Pasti mereka gembira di sini, dan melupakan sejenak tanah air yang dimamah gempa?

Teman Setia Anis said...

Sebenarnya Pak aku masih tertanya-tanya kenapa tempat itu diberi nama Padang Panjang? Kemungkinan Padangnya Panjang ngak pak MS.

~ Mummy Gee ~ said...

Alamak, Mummy tersalah masuk blog ke ni???

Teman Setia Anis said...

Minggu bergembira Mummy Gee. Bila dah dpt bercakap dgn mereka tu yg terbawak-bawak bila bercakap.. Kalau org endon dgr pasti mereka tergelak dgr kita bercakap...