Saturday, November 30, 2013

Bisnes baru yg teman buat sekarang.. Roti Canai Segera 3S. ( FROZEN)


Assalamualaikum semua...  Lama teman x meng up date blog teman ni...  Entahlah semenjak 2 menjak ni rasa mcm sibuk jea dunia teman ni...  Jadi di  mlm yg nak dikata sepi ni x juga, sebabnya...  Sesekali terdengar kapal terbang lalu dan bunyi kereta yg sentiasa lalu dan lalang di sekitar perumahan teman ni...  Cuba juga teman nak meluangkan masa nak bercerita tentang cerita kehidupan teman waktu ni...  Ajenya teman nak cerita yg teman sekarang cuba berjinak2 dlm bisnes makanan plk...  Semua benda teman memang suka mencuba...  Jadi hari ni teman nak ceritalah mcm mana teman boleh menceburi bidang makanan..   Sebab dunia teman ni menjahit baju sepanjang 18thn yg lalu...  Saja2 nak bertukar angin...  Sebab teman rasa rugi klu ilmu suami teman terkubur mcm tu jea..  Sebab teman tahu suami teman pandai membuat roti canai...   




Al kesah tersebutlah ceritanya begini...  Cuti skolah awal bln 11 hari tu....  Anak2 temankan duduk di rmh x ada buat apa2...  Anak teman yg besar tu entah lea tiba2 sibuk benar nak cari kerja...  Katanya nak cari duit...  Yg si adik plk kerjanya asik lapar memanjang...  Jenuhlah teman memikir nak bagi mkn apa anak2 teman ni yg boleh simpan lepas tu bila rasa nak mkn tinggal panaskan...  Jadi satu hari tu entah mcm mana suami teman mintak  teman mengnguli tepung nak buat doh roti canai...  Teman sebenarnya x berapa reti nak membuat doh roti canai tu..  Last2 teman sediakan bahan, suami dan anak2 teman yg sibuk nak belajar tu menghadap ayahnya menguli tepung dan dibantu oleh si kakak..  Bermulalah dari hari tu teman masukkan gambar suami teman dlm fb yg suami teman ni ada kepakaran dlm menebar roti canai...  Entah mcm mana tiba2 ramai plk sambutan dari kwn2 teman yg mintak untuk buat tempahan...  Mula2 mcm x caya jea teman rasa...  Bila fest jea teman mula pasarkan dah ramai yg book awal...  Kalah jual goreng pisang panas...  Alhamdulillah pujian dari pelanggan amat positif...  Kwn2 teman kata roti canai yg teman dan suami teman buat lembut dan sedap...  Rasa tambah semangat lagi teman meneruskan perjuangan ni dan semakin berani untuk membuat tempahan seterusnya...  Untuk minggu ni jea orang Ipoh dah menempah 10peket roti canai segera kami...  Maknanya teman kena siapkan 100keping roti canai segera...  Bersyukur dlm keadaan ekonomi skrg yg x setabil..  Allah tunjukkan jln untuk teman dan suami mencuba bisnes ini..  Akhirnya anak teman yg sulong tu sudah dpt kerja memanaskan roti canai dan kerja2 membungkus...  Sukalah dia dpt gaji...





Sejak dari itulah terciptanya Roti Canai Segera 3S Frozen...  Ada yg tanya apa makna 3S tu??  3S tu makna dia...  Teman nikan suka sgt angka 3..  Teman anak no 3...  Suami teman pun anak no 3...  Anak2 teman pun ada 3...  Dan 3 S tu Shafiqa,  Shima dan Syahir...  Heemmm  begitulah ceritanya..  Buat masa ni teman dptlah meletakan prodak teman dibeberapa buah kedai..  Doa2kanlah bisnes teman ni berjaya..    Harap2nya suatu hari nanti ramailah yg akan tercari2 roti canai 3s....  Lembut dan sedap dimakan begitu saja...

Klu ada yg berminat nak membeli prodak roti canai teman ni...  Bolehlah hubungi teman...  Tapi buat masa ni penghantaran sekitar Cheras saja ya...  Sekurang2nya 4peket baru teman hantar... Dari segi harga boleh pm Teman Setia Anis ya... 

No untuk dihubungi  Pn Anis 0173999563.


2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Suka ai mendengarnya...
Moga bisnes kalian terus sukses!.
Bersyukur ke hadrat Illahi kan..
dlm pada negara dilanda keserabutan ekonomi spt skrg, Allah tunjukkan jalan.

Teman Setia Anis said...

Dan dari keserabutan itulah ramai insan2 di dunia yg sebelum ni x menggunakan otak kanan terus bangkit dan akif mengerakkan otak kanan yg dah lama berkerak... Bersyukur sebab kita ada Allah yg masih sayangkan kita dlm apa jua keadaan kita...