Tuesday, February 7, 2012


Syukur tak terhingga cakap2 kosong ku dgn kakak satu2nya yg aku ada terlaksana sudah hari ini...  Permulaan yg agak baik bagi ku untuk mengorak langkah setapak lagi dlm dunia perniagaan...  Walaupun x segah mana,  lama2 insyallah berkat kesabaran dan kesungguhan kami berdua akan tercapai juga hasrat kami nanti..  Insyallah...   Memandangkan kandang kambing dah siap dan didirikan di atas tapak tanah yg abah ku beri padaku... Daripada terbiar begitu sahaja.   Biarlah ada penghuninya walaupun bukan manusia...  Nak tunggu banglo aku naik entah bilanya...  Baik letak kambing boleh juga mengeluarkan hasilnya...  Terima kasih abah dan abg ipar ku yg telah menyediakan rumah untuk kambing2ku ini...  Siap dipagar kawasan tanah ku ini...



Mula2 kami bercadang untuk menternak lembu...  Fikir punya fikir...  Biarlah kami bermula dgn penternakan kambing dahulu...  Tapi bukan aku yg menjaga kambing2 tu ya...  Aku telah serahkan tanggungjawab tu pada kak yatie yg bersungguh2 nak menjaganya...  Aku hanya pelabur sahaja...  pelabur kecil2lan jea...  Insyallah kalau nampak o.k....  Akan aku tambahkan pelaburan lagi dlm waktu terdekat nanti...  Inilah hasil duit jahit baju yg aku simpan sedikit2 tu...  Tapi bukan semua sekali aku laburkan untuk membeli kambing2 ni...    Kena simpan untuk keperluan lain plk nanti...  Insyallah...  Mudah2han, kakak ku ini pandai menguruskan kambing2 tu nanti...  Syukur sgt2 dua dari 5 azamku untuk tahun ini allah telah makbulkan...  Cuma sekarang tengah berkerja keras mengumpul duit untuk melaksanakan azam ke 3 ku plk...  Kali ini mudah2han doa2 ku sentiasa didengari oleh allah...  Syukur.....


 

3 comments:

Mat Som Sadona said...

Semoga kambing2mu itu beranak-pinak, dan berkembar-kembar, Insya Allah.

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Alhamdulillah - tumpang bangga utk korang berdua. Cik IRP pun ada buat benda2 gini dgn adik dia.. Cik tengok mmg best, apatah lg bila kambing2 tu dah membiak.

Teman Setia Anis said...

Insyaallah cik som dan cik sam... Moga dipermudahkan segala urusan dlm kehidupan ni...