Monday, December 19, 2011

Tidorlah wahai mata...

Malam ni mood x dapat nak tido lea pulak...  Mata ni rasa mcm nak tersembol dah...  Mungkin siang tadi aku terlalu penat sampai ke malam bila nak siapkan baju pelanggan aku yg 5pasang ni...  Hilang pulak perasaan nak tido tu...  Kalau tak mengenangkan esok nak kena hantar baju2 ni...  Sah2 aku buat bodoh je mcm ratu cantik yg peluk bantal busuk..  Tapi tu kalau aku ni ratu lea...  Huu...  Jadi sendiri kuli sendiri bos pun tak cukup senang..  Jelousnya tengok anak2 dan DR yg dah tido lena dibuai mimpi...  Heee...  Terdengar dengkuran siapa pulak tu ya...  Haaaa...  Mulalah aku nak merapu..  Ambik mood sampai rasa penat nak menaip dan kepala ni dah bengal baru nak berhenti merapu kt sini...  Mulalah terfikir mlm2 mcm ni jadual untuk esok plk...  Aduh kenapa pulak aku rasa penat nak memikirkan hari esok...  Dalam fikiran'  sarapan pagi apa ya?  Tengah hari nak masak apa ya?  Esok lepas ambik anak nak ke mana dulu ya?  Potong kain pukul berapa ya? Esok ge kelas mengaji habis pukul berapa ya?  Nak minum petang buat kuih apa ya? Last sekali bila masa aku nak tido siang ya?  Haaa itulah sebenarnya punca aku x leh nak tido bila aku penat sgt berfikir...  Mungkin malam esok baru aku boleh tido awal..  Bila semuanya selesai awal..  Kat otak ni tak ada lain, asik ingat baju2 org yg belum sempat aku siapkan..  Huuu...  Takut kena marah dgn pelanggan2 yg budiman...  Alamak aku terlupa..  Ada baju 1lagi ni ugerntlah plk naknya...  Adehh...      Esok gak aku kena siapkan ni...  Oh! mata ko dah rasa mengantuk ke belum...? Apa aku nak buat biar aku boleh tido ya...   


 Terlebih dos minum kopilah ni...  Nak buat solat tgh mlm mc plk ari ni...  Agaknya kena buat mcm Mr Ben...  Kira kambing...  Haaa..  baru boleh tido..  Nak stoplah takat ni ,  nak guling2 kekanan  dan kekiri sampai tido......  Kang lebih lama aku menaip,  lebih lamalah aku merapu...  Entah apa2 aje yg aku merepekan nanti..  Jadi siapa yg terajin membaca catatan aku ni...  Angaplah coretan aku ni coretan merepek meraban dah mamai2 nak tido...  Selamat beradu...   ZZZZZzzzz....



4 comments:

Mat Som Sadona said...

Kopi apalah yang Anis minum tu? Mesti Kopi Pungguk ni?

Kerja sendiri tak kisah, esok boleh sambung tidur, tak ada majikan nak marah.

Teman Setia Anis said...

Kopi hang tuah lea cik som... Hari ni seawal pagi aku dah kena banggun... Hari ni x leh tido...Jadul pek betul dari pg sampai ke ptg... Pagi ni nak jahit baju. Nak kena siap sebelum esok... Esok dah kena hantar...Tghari nak ambik anak blk sekolah, masak.. Lepas tu nak ke kelas Al-Quraan walaupun aku mc... Sebab kunci surau aku yg pegang.. Mcm ni rupa bos ya... Haaa..X cukup masa 24jam tu.. Nak kena up masa jadi 30jam...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Bagus gak ko tak dpt tido.. dpt gak ko tulis entry.

Cik rasa.. rata2 dilema tukang jahit ialah rasa "bercinta" nk menyudahkan jahitan. Cik rasa solutionnya kena ambik pekerja, boss cuma tukang potong je.. agaknya klu mcm tu.. baru otak lega sikit kot?

Teman Setia Anis said...

Sampai masanya tahap boring dah dtg... Tinggal terpaksa jea... Minat tu dah x ada... Tapi disitulah sumber rezeki ku.. Huu.. Pekerja??? Kena fikir bnyk kali.. Bukan senang nak cari pekerja yg sehati berdansa ni... Takut... X bersedia ke arah tu...