Monday, June 20, 2011

Lamanya tak tengok blog sendiri.. Sebab line ngegeh2...

Assalamualaikum.... Lamanya aku tak tengok blog aku ni... Bukan apa, line yg ngegeh2 tu yg buat aku malas nak tengok... Lepas tu boleh terlupa password sendiri... Heee... Bnyk sgt benda nak fikir... Nak cerita apa ya hari ni... Saja mcm org x cukup kerja, tulis jelah apa yg patut... Minggu ni aku sibuk dgn persiapan nak siapkan baju sedara mara yg nak dipakai pada sabtu ni sempena majlis kenduri kawin anak pak cu di Melaka... Huuu... Mesti ramai org akan berkampung di Melaka minggu ni... Cerita pasal baju, aku plan nak pakai baju berwarna unggu ni time raya nanti... Tapi x sangka le pulak ramai org buat majlis bln ni... Jawabnya kena beli kain lagi le untuk baju raya nanti... Susah betul jadi perempuan ni rupanya... Ada juga mata2 yg memerhati rupanya klu kita x bertukar baju, bertukar beg dan yg berkenaan dgn perhiasan perempuan ni... Ikut aku cingcai2 je pakai apa yg ada kt almari tu... Tapi ada yg betul2 perihatin tu boleh tegur... " Eh baju ni dah lamakan... Muat lagi ya.. " ada tu plk " Beg tangan ni dah lama akk belikan? Tahan lagi ya.." Tapi pada yg mudah terasa mcm aku ni mulalah fikir sebaliknya... Teruk sgt ke aku ni sampai x reti berfesyen..? Kata tukang jahit... Tapi betul gak ya... Kalau tukang rumah, rumah org dibuat cantik2, rmh sendiri entah apa2 je.. Mcm tulah juga dgn aku sebagai tukang jahit ni... Ada masanya sarung je mana yg boleh pakai, dan ada masanya pandai plk bergaya mengalahkan mak datin... Heee.. Entah apa2 jelah... Tapi itulah cara kehidupan aku yg ikut mood.. Tapi sabtu ni mood aku nak pakai baju unggu yg aku rasakan cantik le kot... Beli mahal2 klu x cantik buat sadis je... Tapi baju ni aku dah pakai masa majlis anak sedara Tan Sri hari tu kt Taman Tasik Titiwangsa... Ada je mata2 memandang... Ada yg tegur.... Cantiknya baju... Beli kt mana... Tu pun ada gak... Hee apa2 jelah.. Siap lepas majlis isteri Tan Seri tu siap call suruh dtg rmh ukur baju anak dia... Cabaran baru buat aku ni... Nak pergi ke x rumahnya... Sebab hari tu pun masa aku pergi rumahnya mcm tak melangkah masuk je kaki ni... Mana x terkejutnya, rmh mengalahkan masjid... Tau jelah rmh2 kt sekitar Tmn tasik Titiwangsa tu bukan banglo kecik2 punya... Aku dah rupa rusa masuk kg time tu... Tapi tetap control cun.. ngegeh2 masuk le juga... Tak pernah aku tengok rmh sebesar ni sebelum2 ni.... Jakun kejap... Rmh siap ada kolam renang, pengawal keselamatan sampai 3... Masuk ke dalam ada 16 buah bilik.. Hiii manalah tak gerun aku... Tapi bila tengok tuan rumah yg peramah tu membuatkan aku rasa x kekok untuk berbicara dgn penghuniya yg bersahaja mcm dah kenal lama... Time tu aku hantar baju mak pengantin dan pengapit pengantin.. Sesuatu pengalaman baru buat aku time tu.. Seronok pun ada, malu pun ada... Anak akulah teruja tengok rumah agam sebesar itu... Semuanya terlalu indah bila dikenang2 saat2 itu.. DR pulak sibuk mengira berapa bnyk kereta tuan rmh ni... O.klah... Entah apa2 aje aku merapu kt sini ni... Nanti klu aku gatal tangan nak buat cerita merapu lagi aku cerita2 lagi ya... Rasanya cukup le setakat ni cerita aku ni... Nanti kalau aku rasa x cukup kerja aku tulis2 le lagi kt sini... Daaaaa....



2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Dulu2 pun Cik pernah kena tegur psl pakai hand bag buruk, masa tu Cik keja lg, entah napa tah suka sgt dgn handbag yg satu tu, last2 sampai 2 org tegur Cik "eh kata kawin dgn *******, pesal pakai hand bag buruk ni?"... eh sabar je la.

Tapi kan Cik tak kecik ati pun, betul jugak kot.. kalau kita pakai buruk2 ibaratnya kita malukan suami kita plak.

Teman Setia Anis said...

Haaa... Tulah pasal... Aku suruh DR Belikan beg baru. Baru2 ni... Walaupun x semahal mana dan x berjenama, sekurang2nya aku bertukar beg...