Friday, January 28, 2011

Selamat Tahun Baru Cina..

Hai apa khabar semuanya.... Diharap sihat dalam menjalani ibadah seharian... Lagi beberapa hari Chaines New Year... Aku tiap tahun mcm nilah .... Cina yg nak raya, tapi tempahan baju kurung berlambak2 kt rumah ni... Masing2 nak cepat siap sebelum 3hb ni.... Mcm nak patah pinggang pulak aku di buatnya... Tapi tak apa janji poket aku berisi selalu... Custemor nak pakai kenduri kawin le... Cuti CNY ni majlis kawin sana sini...
Tapi yg aku frust sangat2 ni, cuti aku ni apa cerita? Kenapalah Selangor lambat cuti..... 3hb baru mula cuti... Ingat boleh le balik kampung awal.... Dah rindu dendam nak tengok kampung halaman yang tercinta... Asam pedas BP yg terbayang2 depan mata... Berangan nak balik ni aku nak kerjakan ayam abah buat percik... Nyam4 sedapnya... Lepas tu aku nak tengok kakak aku yang seorang tu meniaga.. Apa cerita dia... Lama pulak nak menanti saat tu... Fuh! Macam2 yang aku angan2kan balik kali ni... Terlalu lama aku tak balik jengok mak dan abah... Last tahun lepas bulan berapa dah tak ingat... yang pastinya aku nak balikkkkk....
Kalian semua selagi masih ada kampung halaman, ada ayah dan bonda, ada sedara- mara, jenguk2lah selagi mereka masih ada... Peluang ni tak datang selalu dalam setahun untuk berkumpul dgn insan2 yg tersayang... Oklah... Selamat bercuti dan selamat bergumbira...

1 comment:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Yey!!! Ko balik ya! Aku pun teringin la nk mkn cendol Erra tu.